Preguntas Frecuentes

[FAQ]

PGO

Núcleos Rurales

Participación

Documentacion

PARTICIPACIÓN

¿Qué ye la Participación Ciudadana?

N’urbanismu l’oxetu principal de la participación ye arreyar al ciudadanu nel diseñu urbanu para lo cual ye necesariu recoyer les aportaciones ya idees que la ciudadanía pueda apurrir sobro la organización del territoriu municipal polo xeneral y de la ciudá en particular. El redactores y técnicos municipales van ser los que tengan d’evaluar la so viabilidá y conveniencia pa, nel so casu, integralas nel futuru planiamientu urbanísticu de la ciudá. Pa ello dispondránse los mecanismos y medios necesarios que dexe la participación n’igualdá de condiciones, teniendo presente les distintes necesidaes y perfiles ciudadanos.

¿Para que sirve la Participación Ciudadana?

Déxanos evaluar les propuestes de la ciudá y territoriu dende’l puntu de vista de la ciudadanía, que vive, carez y esfruta del mediu dende una perspectiva más particular y concreta. Déxanos detectar de forma directa los problemes, faltes y necesidaes que puedan inducir cambeos o planteamientos concretos nel modelu urbanísticu vixente, averándonos más al oxetivu de consiguir el modelu de ciudá deseyáu.

¿Quién puede participar?

De conformidá col artículu 7 del TROTU, «va velase por que la actividá urbanística desenvuélvase promoviendo la más amplia participación social». Según la Llei del Suelu Estatal al traviés del Real decretu Lexislativu 2/2008, art. 3.2 c). El derechu a la información de los ciudadanos y de les entidaes representatives de los intereses afectaos polos procesos urbanísticos, según la participación ciudadana na ordenación y xestión urbanístiques. A última hora, establezse un programa para percanciar la participación de tola ciudadanía tea o non acomuñar, de toles franxes d’edá y diversidá social.

¿Qué busca la Participación Ciudadana?

Busca la implicación de la ciudadanía esti o non acomuñar, según la implicación de toles franxes d’edá y diversidá social.

¿Cuál ye l'oxetu de la Participación Ciudadana?

Los oxetos de la Participación Ciudadana son:
1.- Incentivar la participación de los axentes territoriales y la ciudadanía polo xeneral.
2.- Consiguir tresparencia absoluta del procesu y l’implicación de los comenenciudos.
3.- Llograr la pervalible información apurrida pola ciudadanía.
4.- Faer partes de les decisiones a la ciudadanía.

¿Qué ye un Plan de Participación Ciudadana?

Ye’l documentu que define les distintes estratexes de participación, los mecanismos diseñaos para’l so desenvolvimientu, según el programa de les actividaes de participación y comunicación que van acompañar a tol procesu de formulación, tramitación y aprobación de la revisión del PGO.

¿Qué propuestes plantega la Participación Ciudadana?

Les propuestes tienen trés enfoques distintos:
1.- Representatividá: que garantize la participación y representación de la totalidá de la ciudadanía.
2.- Accesibilidá: La puesta en marcha de distintes ferramientes para facilitar la Participación.
3.- Dinamización: Acciones que se van encargar de dinamizar el procesu participativu, col propósitu d’amontar la implicación de la ciudadanía.

¿Cómo se plantega la Participación Ciudadana?

Dende trés enfoques distintos:

1.- Representatividá: garantizando la participación y representación de la totalidá de la ciudadanía.
2.- Accesibilidá: al traviés de la puesta en marcha de distintes ferramientes que faciliten un Participación inclusiva teniendo en cuenta les discapacidáes y necesidaes especiales de determinaos colectivos ciudadanos
3.- Dinamización: programando acciones que dexen dinamizar el procesu participativu, col propósitu d’amontar la implicación de la ciudadanía.

PGO

Qué ye'l PGO?

Un PGO o Plan Xeneral d’Ordenación son documentos gráficos (planos) y testos escritos (ordenances) de calter reglamentariu.

¿Qué establez el PGO?

Estable la ordenación del territoriu con un llinguaxe técnicu y en base a conocencies propies de les varies disciplines científiques necesaries para la so redacción. El PGO establez la capacidá edificatoria, delimita el conteníu de dicha facultá, define l’usu al qu’hai de destinase’l suelu y la cuantificación del aprovechamientu volumétrico, al marxe d’otres delimitaciones.

¿Qué naturaleza llegal tien el PGO?

Xuntu al calter técnicu que tien el PGO, dase la característica más importante del planiamientu: la so naturaleza llegal, el so calter normativu. Son les Normes Subsidiarias son la Llei del Suelu del territoriu concretu qu’ordenen.

¿A quién obliga'l PGO?

El PGO obliga al so cumplimientu tantu a particulares como a la Administracción.

¿Puedo edificar nel mio terrén?

El cambéu de la estructura xurídica de la propiedá inmobiliaria pol Derechu Urbanísticu ye tal, que, a efectos prácticos, el derechu a edificar yá nun ye una facultá más del dominiu sinón una “concesión” del PGO.

¿Qué m'indica'l PGO?

El PGO ye’l marcu de referencia por que cada propietariu sepa cómo, cándo y ónde ye posible edificar, y baxu qué condiciones de too tipu: altor, estética de la edificación, usos posibles, etc.

NÚCLEOS RURALES

¿Qué ye un Núcleu Rural?

El Núcleu Rural yera definíu poles NURMRA como «una agrupación de población esistente, formada por un mínimu de 5 a 10 viviendes… con una densidá de normal inferior a 9 viviendes por Hai, afecha a la estructura tradicional asturiana y con una vinculación de les viviendes a los usos agrarios en más d’un 75% de l’agrupación considerada».

Nuevos criterios en cuanto al diseño y delimitación de los núcleos rurales.

Núcleu Esvalixáu (ND).

N’ocasiones apreciar nos núcleos esvalixaos zones amiestes edificaes con viviendes unifamiliares construyíes darréu a la entrada a valir de la llei del suelu de 1956 que, n’ocasiones, podríen nun afaese en puridad a los criterios señalaos nel artículu 308 del ROTU “asentamientos consolidaos de población, de calter rural y tradicional”. Con éses va estudiase cada casu independientemente, pudiendo afaer puntualmente el Núcleu Rural cola inclusión de les parceles yá edificaes y valorando la posibilidá de redefinir el núcleu

Terrenes calidable agraria.

Tien De estudiase’l suelu desarrollable de los terrenes calidable agraria notable, que resulten ocupar una proporción bien amenorgada del suelu del conceyu, en relación cola delimitación y dimensionamiento de los núcleos rurales.

Núcleu y característiques xeográfiques.

Nos casos en que’l poblamientu que da pie a la delimitación d’un núcleu rural caltien una relación clara coles característiques xeográfiques de la zona en que se enclava esta relación debe de ser na midida de lo posible caltenida y potenciada.

Núcleu y el so paisaxe.

Cuando’l poblamientu remata en caminos de cantu con vistes panorámiques d’interés escontra l’esterior éstes deberíen na midida de lo posible ser calteníes, bien por aciu la considerancia del camín como llende del Núcleu Rural, bien por aciu l’usu de recursos de diseñu que compatibilicen ciertu nivel d’edificación cola preservación d’una parte razonable de les vistes.

Campusantos, capiyes o cases rectorales.

Nos casos d’esistencia de campusantos, capiyes o cases rectorales que tean asitiaos nel esterior del poblamientu con una separación visualmente perceptible esta situación tendría de ser caltenida pola delimitación del Núcleu Rural. Lo mesmo vale para’l casu de casones-palacio o otros elementos significativos similares.

Desenvolvimientos en relación con carreteres.

Nos pueblos próximos a o trevesaos per pistes, carreteres locales o comarcales tien de valorase la conveniencia de detener la so estensión futura a lo llargo de les mesmes. Supon un tipu especial de poblamientu que tien de ser calteníu o potenciáu,

Desenvolvimientos en gordón.

N’ocasiones los pueblos desenvolviéronse históricamente a lo llargo d’unu o dos llaos d’un camín o carretera ente que, más frecuentemente, esisten agrupaciones de viviendes primeramente separaes qu’apocayá tendieron a xunise por aciu la so crecedera al traviés d’una carretera de conexón. Este debe de ser estudiáu individualmente.

El casu de les rimaes

La llimitación de la edificación en función de la rimada qu’a lo más tenga de tener un terrén para poder ser consideráu como edificable.

Núcleos históricos.

Esisten nel conceyu un númberu de poblamientos con esistencia histórica, denominación y nomenclatura catastral y en que’l so interior esisten edificaciones anteriores al añu 1880 pero que nun tán categorizados como núcleos rurales pol planiamientu vixente de resultes de cuntar con menos de cinco edificaciones.

Parcela mínima

va valorase unu cambéu de los valores de los parámetros nel nuevu planiamientu, que los dexe en cuantíes entemedios ente los dos casos, por casu (siempres nel marcu de la lexislación del TROTU y el ROTU):
– Amenorgamientu de la parcela mínima edificable nos Núcleos Esvalixaos (ND).
– Amenorgamientu de la dimensión mínima de parcela a efectos de parcelación, hasta onde la llei dexar (la referencia sería’l día de gües de la zona).
– Caltenimientu del actual parámetru de dos (2) viviendes almitibles con esceiciones.
– Como se comentó enantes, hai casos nos qu’esisten parceles de gran tamañu y otres condiciones específiques que pueden favorecer y faer deseable la creación d’Unidaes d’Actuación que compaxinen edificabilidades de más de trés (3) viviendes cola posible cesión d’una parte de la Unidá con destín a equipamientos.
– Rescampla que tou va tar espenses de la información pública d’esti documentu y cuntando coles suxerencies recibíes.

Árees de prevención frente a los hinchentes

Nos últimos años vivióse diversos acontecimientos non deseyaos rellacionaos colos hinchentes, deriváu d’ocupase árees inundables. Dientro de la propuesta, magar s’aboga pola non inclusión de los desenvolvimientos asitiaos en zones susceptibles d’hinchentes, hai árees que pola so condición d’espacios yá urbanizaos (o casi) caltienen el so derechu a la edificación; son los casos de Cerdeño/Cualloto, la exa industrial entre Olloniego y Tudela Veguín, San Cloyo y Trubia.

Zona de Fluxu Preferente

Nun s’autoricen garaxes soterraños y suétanos, aparcamientos en superficie, so rasante o en baxos d’edificios, acampaes, nueves edificaciones, aumentu de volume n’instalaciones presistentes, invernaderos, zarros non permeables, rellenos, infraestructures llineales paraleles a los calces.

Zona de policía inundable (Q100) fuera de Zona de Fluxu Preferente.

Non pueden autorizase garaxes nin suétanos (sacantes la so entrada tea percima de la cota d’hinchente), acampaes, infraestructures públiques, atroxu de materiales, nin viviendes que la so cota atopar per debaxo de l’avenida Q500.

Zona urbanizable.

Tolos nuevos usos tendrán de tar percima del caláu de la Q500.

Llimitaciones de nueves construcciones en zones inudables

a. La localización de la nueva construcción se encuentran en el espacio que menor susceptibilidad y riesgo presente según los mapas de velocidad y calado con que cuente el órgano de cuenca.
b. Siempre que sea viable se procurará que la base del edificio se encuentre por encima del calado Q500 o, cuando menos, Q100.
c. De no ser viable la opción anterior, los accesos y otros vanos, así como otros elementos caso de ventilaciones, aberturas, etc. se instalarán por encima del calado de Q500.
d. En edificios residenciales colectivos que no puedan cumplir con los puntos b ni c, la planta baja limitará su ocupación a los accesos al edificio, debiendo encontrarse éstos en la fachada opuesta al flujo, así como contar con barreras anti-inundación desmontables que alcancen el calado de Q500.
e. El resto de las construcciones que no puedan cumplir con los puntos b ni c se orientarán a favor de flujo, con formas que eviten la retención y frenado del mismo. Los accesos se localizarán en la fachada opuesta al flujo, y deberán contar con barreras anti-inundación desmontables que alcancen el calado de Q500 en los vanos.
f. En todo caso, el saneamiento estará dotado de válvulas antirretorno y los cuadros eléctricos estarán en posición elevada.
g. Los elementos exteriores a la construcción deberán estar anclados.